Buenos Aires, Pampa's en de walvissen

7 november 2011 - Puerto Pirámides, Argentinië

Na een lange reis komen we aan in Buenos Aires, in zo n leuk guesthouse, net als in de serie Julia s tango, zo n gezellig huis met overal bloemen en een terras met heerlijke stoelen en een lekker drankje, de vakantie gaat beginnen....
We blijven 2 dagen in de stad, het is net een soort Parijs, het doet heel westers aan en het is ook heel relax, veel hippe winkels en  heel veel terrasjes waar de popmuziek uit de jaren 80 uit de boxen galmt....waar is de tangomuziek!!!!!!. Wij zitten in de wijk Palermo, geen tangowijk dus daar moeten we nog even op wachten. De volgende dag bezoeken we allerlei highlights van de stad, oa  het Graf van Evita Peron en willen we naar de wijk La Boca, waar Volksheld Maradonna heeft gevoetbald alleen zijn er die dag problemen met water ook in die wijk en is de wijk gesloten voor toeristen, het is dan te gevaarlijk..brrrrr hebben wij weer, en dus ook geen tangomuziek, jammer want hadden net onze tangoschoenen opgepoetst...Maar het is net als in Nederland, wij zijn ook niet alleen maar tulpen en klompen en zo is het daar ook, Tango is de dans alleen wel in bepaalde wijken van de stad....
Dan toch maar weer de oude vertrouwde bergschoenen aan, we verlaten de stad en vliegen naar het schiereiland Peninsula Valdes, waar we met de auto verder gaan. Er is maar 1 weg dus op naar Wally de Walvis.... We rijden een paar uur over het eiland, alleen maar kale vlaktes, pampa's, met die ene weg en dan opeens doemt er een heel leuk hippisch achting dorpje op met heel veel kleurige huisjes en gezelligheid, het is ook het enige dorp op het Eiland dus...tijd voor een koud biertje !!!!! Het is einde van de middag en we gaan op zoek naar een mooi plekkie voor de zonsondergang, na wat klimmen en klauteren zitten we boven op een rots, kijkend over zee...en dan al snel...daar zijn ze, de walvissen wauhhhhhhhhh je kan ze vanaf de kant zien, echt te gek en dan het zonnetje glinsterend over het water....wat is het leven toch mooi. We genieten van de zonsondergang waarna we een heerlijke steak eten.
De volgende dag op pad, op zoek naar de beestjes. We gaan het hele verlaten eiland rond, via grindpaden gaan we langs de kust waar de Zeeleeuwen en Robben uitgebreid liggen te luieren in de zon, de pinquins in hun holletjes liggen en de walvissen vrolijk spuitend langs zwemmen. Het weer is omgeslagen van heel warm naar onweer en regen en wij staan om het punt om naar de walvissen te gaan , oh als het maar door gaat, onze walvistocht op zee want de flitsen slaan om je oren... We hadden de lange tour genomen, zodat je ook de zonsondergang zou kunnen zien ha ha ......regen en onweer, maar gelukkig gaan we....en met regenpakken aan gaan we op de donkere zee, die verlicht wordt door de flitsen....
Maar al gauw vergeet je de regen en wind en komen de enorme walvissen boven, GEWELDIG en we zijn zo dichtbij, ook een moeder met een kalf zwemt heel rustig voorbij, maar gelukkig is het ook speeltijd en springen ze boven het water, echt zoooo gaaf hoeveel er hier bij elkaar zitten, overal waar je kijkt zie je weer een staart of die enorme kop met van die  wratachtige schelpen erop, en wat een rust stralen die enorme beesten uit.
Het is pikdonker als we drijfnat maar voldaan terugkomen van onze toch wel bizarre tocht maar als we dan met een Argentijns wijntje de foto s bekijken....
morgen vliegen we naar het uiterste punt van de wereld, naar Ushuaia...op naar het volgende avontuur...
Tonni, ik zag dat het goed gaat met jullie en Loena, heel fijn had niet anders verwacht in Hotel Veersma, fijn dat je ons op de hoogte houdt
Groetjes van ons en tot snel weer
Jan en Dajan

1. Anja:
    8 november 2011
    Hey Jan en Dajan, SUPERLEUK om dit te lezen!!!!!!!! Het doet mij weer even terugdenken (lees: dromen) aan mijn reis daar... Wat fantastisch dat jullie de walvissen gezien hebben!!!! Lijkt me zooooo indrukwekkend! Dat maakt het missen van de tango toch weer enigszins goed toch? ;) gaaf dat jullie morgen in het vliegtuig zitten naar Ushuaia, laatste half uur of zo ga je prachtig uitzicht hebben over de patagonische bergen en het beagle kanaal daar, mits het mooi weer is. Cerro Guanaca is een echte aanrader mocht je tijd hebben!! Prachtige wandeling met geweldig mooie vergezichten over het zuidelijkste puntje van Patagonië! Maar de boottocht over het kanaal is ook mooi. Maar goed, jullie hebben vast al fantastische dingen gepland daar. Geniet van het geweldige Argentinië lieve Jan en Dajan!! Ik lees met veel plezier mee! :) liefs, Anja
  2. Tresi:
    Supergaaf!
  3. Marianne Kemp:
    8 november 2011
    Jeetje geweldig hoor. Ik lees het tussen mn "drukke" werkzaamheden door. Kijk uit naar jullie volgend verslag..

Gr
    Xx
  4. Frank:
    8 november 2011
    Lijkt me geweldig wat jullie daar zien en beleven. Leuk dat je zo'n reisverslag kunt schrijven. Je bent misschien je beroep als verslaggever misgelopen. Je zou zo kunnen beginnen. Ik verheug me al op jullie volgende verhaal. Ik ga over een paar uur met Loena wandelen. Ton is dan bij Oma Annie. Tess logeert bij me op dit ogenblik (de baas is met de anderen naar China...wat een wereldreizigers zijn jullie toch!). Zal Loena vast wel leuk vinden als hij nog een kameraadje erbij krijgt. Tess breng ik naar Ton terug en gaat dan morgen nar zijn eigen plekje in Bleiswijk terug.
  5. marielle:
    8 november 2011
    wow, wat klinkt het allemaal super, geniet ervan, liefs
  6. tineke en Joop:
    8 november 2011
    Jullie beschrijven het zo dat het lijkt alsof wij er ook zijn geweest. Zeker omdat we ook Julia's tango hebben gezien.
    Geniet ervan!! Groetjes Joop en Tineke
  7. Astrid:
    8 november 2011
    waaaauuw, sounds good to me! en de foto's erbij maken het geheel compleet. Moet zeker machtig zijn die enorme zee"leeuwen" van dichtbij te zien. Geniet ervan!
    Enniuh; gelukkij hadden jullie die oude vertrouwde bergschoenen nog! ha daar kom je ver / hoog mee. En Tango'muiltjes zijn ook makkelijker mee te nemen in de rugzak. Jullie moment komt vast nog wel; en ook daar verwacht ik wat foto's van ;-)
    Maisha marefu (weet je t nog?) & Enjoy, Liefs Astrid
  8. Helen:
    8 november 2011
    Wow lijkt me echt supergaaf....wat een belevenis om dat zo dichtbij te zien. Leuk om jullie zo te volgen...super
    Xx Helen
  9. Frank:
    8 november 2011
    Hallo,hier Tonnie, op bezoek bij oma Annie. ik had jullie verslag nog niet gelezen thuis. Wat een geweldig verhaal en fantastisch, dat jullie zoveel beleven!Het is zo leuk, om al die verslagen te lezen, ook van de reizigers naar China. Geniet volop en ik verheug me op een nieuw verhaal. Loena doet het geweldig. Ze is hartstikke lief . Frank gaat haar nu samen met Tess uitlaten, dan is ze niet zo lang alleen.Veel reisplezier en tot mails, liefs, Tonnie
  10. Ad en Liek:
    Heej!
    Klinkt goed en bekend, walvissen kijken! Gaaf hè,echt genieten, zulke mooie beesten!! En dat weer, niet te vertrouwen...;)Bij ons na een mooi weekend wordt het nu wat kouder. Ga zo weer lekker spinnen, wel ongezellig hoor zonder jou! Geniet nog lekker, op naar jullie volgende plekkie, we kijken uit naar het volgende verhaal, en super mèt foto"s!
    X Ad en Liek
  11. Paul en Marlen:
    8 november 2011
    Zo heee! Pinguins! Echt supergaaf. Je hebt toch wel heel veel foto's van die grappige beestjes gemaakt?
    O ja, ik zag op tv dat ze in Copacabana leuke koeien hebben staan, kan je wel effe gaan kijken als afwisseling van het bakken en braden.
    Veel plezier nog!xx Paul en Marlen
  12. Yvon:
    8 november 2011
    Mooi verhaal, Floortje Dessing en Chris Zegers....
    Lijkt me hartstikke mooi daar!! Als wij dit lezen zitten jullie alweer in je volgende avontuur (wil ik eigenlijk ook al weten!).
    Tot schrijfs, je zussie.
  13. Eefje:
    8 november 2011
    Wat supergaaf weer allemaal!Wauw wat een belevenissen. Ik ben echt jaloers! :-)
    Genieten daar! Groetjes.
  14. Ronald:
    Nihou! Helemaal geweldig!

Groetjes vanuit Hangzou (China)

Ronald
  15. Monique de Bie:
    Hoi Jan en Dajan,

Ook ik ben weer aangehaakt om jullie reisverhalen te volgen. Het eerste avontuur met de walvissen heb ik met veel plezier gelezen. Geniet heerlijk van alles wat nog komen gaat en ik geniet hier thuis mee.

Groetjes van Monique
  16. Annet:
    Lieve vakantiegangers,
    Wat een gaaf verhaal weer en een belevenissen, goed om te lezen dat jullie het weer geweldig hebben !
    Ben benieuwd naar alle foto's...
    Hier gaat alles gewoon door, werken en vanavond weer even een potje koppeldarten.
    Dikke kus Annie
  17. Joke van der Kraan:
    10 november 2011
    Ha Dajan en Jan, wat leuk om te lezen dat het zo GEWELDIG is.
    Geniet ervan.
    vanavond toneel, we gaan je zeker missen.
    Heel veel plezier en hou ons op de hoogte.
    groetjes joke